איך לא ליפול לבזבוזים מיותרים

בכל מקום אנחנו פוגשים פרסומות, ברחוב, בכביש, בקניונים, באצטדיונים, בתחנות אוטובוס, ברשתות החברתיות, באינטרנט, בגוגל ועוד. 

בכל מקום שנהיה נפגוש בפרסומות ולא נוכל לחמוק מזה. 

חלק מן הפרסומות הן בשביל להעלות מודעות למותג מסויים,

חלק מן הפרסומות הן בשביל שאנשים ייכנסו לאתר,

וחלק מן הפרסומות הן בשביל לגרום להמרה– משמע לכל מי שצופה בהם לרכוש פריטים ולהפוך ללקוח משלם.

אך בסופו של דבר, כל הפרסומות מיועדות על מנת לייצר כסף מהצופים. יש חברות שעושות פרסומות טובות ויש כאלו שעושות פרסומות פחות טוב. אך מה הופך את הפרסומת לטובה? פרסמות טובה היא פרסומת שגורמת לאנשים לפתוח את המחשבה, הרגש ובסופו של דבר גם את הארנק. המון פעמים אנו פוגשים בפרסומות טובות, והן אכן נוגעים לנו ברגש וגורמים לנו לפתוח את הארנק, ואנחנו מרגישים רע להוציא כסף אבל באותו הזמן מרגישים מחויבים לפרסומת או לשירות אותו היא מוכרת.

המון חברות מכוונות את קהל היעד שלהם לבני נוער, כי קל למכור לכם, בני נוער הרבה יותר פתוחים לקנות מותגים וטרנדים, מתוך מחשבה חברתית והשוואה "כי לכולם יש אז למה שלי לא יהיה את זה?!".

חשוב לנו לדעת איך לא להתפתות לפתוח את הארנק כל כך מהר ולבזבז את הכסף שלכם.

על מנת לעשות זאת נצטרך לעשות כמה פעולות בשביל לבחון האם אנחנו באמת צריכים את מה שאנחנו רואים בפרסומת שמופיעה לנו כמעט בכל מקום.

מה שצריך לעשות הוא לא לתת לרגש להשפיע עלינו יותר מדי ולתת לצד המחשבתי (לוגי) שלנו לפעול. לאחר מכן תשאלו את עצמכם שאלות כמו: "למה אני צריך את המוצר הזה", "האם המוצר הזה יתרום לי", האם אני אתחרט לאחר שאקנה את המוצר הזה". לאחר השאלות האלו וכל מיני שאלות שירוצו בראשכם אתם תבינו שלמרות שהפרסומת הייתה מעולה ונגעה לכם ברגש, בסופו של דבר נתתם לצד המחשבתי את הבמה והחלטתם שאתם לא מתפתים לפרסומת.

הטיפ הכי חשוב הוא לא לעבוד רק עם הרגש והלחץ החברתי אלא לערב את השכל והמחשבה, זה לא אומר שלא צריך לקנות שום מותרות אבל אתם תרגישו מהר מאוד את הצמצום המשמעותי בהוצאות.

האם זה אומר שאני לא אמור להוציא כסף בכלל על מוצרים?

ממש לא! הכל קשור למינון. במידה ואתם רוצים לקנות מוצר מסוים והוא מוצר נצרך שיעשה לכם טוב, אנחנו לא רואים סיבה שלא תקנו אותו, כמובן במינון הנכון

איך אני יודע מתי הרגש מדבר ומתי המוח מדבר?

פשוט מאוד, מתי שהרגש מדבר המוח לא יפעל, אתם תרגישו מחויבים לקנות את המוצר ושום דבר לא יעצור מכם אלה אם תתחילו לשאול שאלות ולחשוב על המוצר. ברגע שהמוח ידבר אתם תרגישו התרחקות מהצד הרגשי ויותר מחשבות ושאלות שעוברות בראש, שיגידו לכם שאתם לא באמת צריכים את המוצר.

לסיכום, כשאתם רואים פרסומת משכנעת בקניון, הולכים לחנות ובאים לפתוח את הארנק, תקדישו דקה למחשבה ולשאילת שאלות עם עצמיכם, ואנחנו בטוחים שהבחירה לגבי המוצר תשתנה, ולתווך הרחוק הדבר משמעותי ויגרום לכם לחסוך הרבה מאוד כסף!

מקווים שהחכמתם בשעת חינוך הפיננסי להיום, נתראה בבלוג הבא.

תוכן עניינים

הפוסטים האחרונים שלנו

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם? נושא בוער בעולם הפיננסי וביחסינו עם כסף הוא עניין התשלומים, אנחנו, כבני נוער בעולם המודרני, פחות נחשפים למושג הזה,

איך עובד שוק ההון ומהן מניות?

במציאות של היום, כאשר המחירים לא מפסיקים לעלות, יוקר המחיה משפיע ומכביד על הקניות שאתם עושים כבני נוער. החל מיציאות עם חברים, שיעורי נהיגה, ואפילו

נגישות