כל מה שאתם צריכים לדעת על כרטיס אשראי נוער

כרטיס אשראי לנוער מלווה בפתיחת חשבון בנק באחד מן הבנקים בישראל, ולכרטיס אשראי ולחשבון בנק יתרונות רבים אשר ילוו אתכם לאורך רוב התקופה הקרובה.

מעכשיו אתם שולטים בכסף, כי חשבון בנק, הוא בעצם הצעד הראשון שלכם לעצמאות, תוכלו להחליט היכן לקנות את הבגדים שאתם רוצים, לתכנן את ההוצאות שלכם, ולדעת להיכן כל שקל ושקל הולך.

בחשבון אתם יכולים להפקיד את דמי הכיס שלכם, או את המשכורת ממקום העבודה שלכם, ולדעת שאף אחד חוץ מכם לא יכול לגעת בכסף, זה רק אתם הכרטיס וחשבון הבנק שלכם, וחשוב לשמור על המצב כך, אסור לתת את הפרטי כרטיס אשראי לאף בן אדם זר שאינכם מכירים ובוטחים בו. חשוב לשמור את הפרטים ולא לשתף אותם.

עם הכספים שיהיו בחשבון תוכלו לשלם בחנויות שאתם אוהבים, למשוך כסף בארץ ובחו"ל וכמובן, גם לעשות קניות ברשת, החשבון יחוייב ברגע הקנייה/המשיכה כל עוד יש כסף בחשבון, כי הכרטיס הוא כרטיס דביט או דיירקט.

כרטיס דביט/ דיירקט הוא כרטיס שממנו הכסף מחוייב ישר ברגע הקנייה/המשיכה ולא בסוף החודש כמו כרטיס אשראי רגיל. כך שבמידה ואין לכם כסף בחשבון, לא תוכלו לשלם כלל על שום דבר ולא תוכלו להיכנס למינוס, כלומר לא תוכלו להוציא יותר כסף ממה שיש לכם בחשבון.

בכרטיס נוער אתם רשאים להוציא עד 400 ש"ח ביום, על מנת להגן עליכם מקנייה מופרזת ומבזבוז כסף, בשונה מכרטיס אשראי רגיל ששם יש לכל אחד מסגרת שונה בסכום יותר גבוה למשיכה יומית לרוב.

אז איך פותחים חשבון בנק?

על מנת לפתוח חשבון בנק עצמאי, עליכם להיות לפחות בגיל 16, ולהנפיק תעודת זהות.

לאחר שיש לכם תעודת זהות, תצטרכו לשקול באיזה בנק הייתם רוצים לפתוח את החשבון, כי ככל הנראה החשבון הזה ילווה אתכם דרך ארוכה, והבנקים יעשו הרבה מאוד על מנת שלא תעזבו אותם לטובת בנק אחר.

זמנו תור באינטרנט לסניף שבו בחרתם לנכון לפתוח את החשבון בנק וסמנו באופציה "פתיחת חשבון בנק"

בחרו את השעה והיום המתאימים לכם, ותגיעו לפגישה בסניף.

בפגישה בסניף תצטרכו לחתום על מספר חוזים בהם כתוב שאתם הבעלים המלאים של החשבון שלכם ולא אף אחד אחר ועוד מגוון סעיפים ששווה לכם לעבור עליהם. בסוף כל חוזה תצטרכו לחתום על החתימה שלכם, מה שאומר שאלו אתם שחתמתם ולא אף אחד אחר שמנסה לגנוב את הזהות שלכם.

לאחר כמה ימי עסקים החשבון בנק שלכם יפתח והכרטיס דביט/ דיירקט החדש שלכם יישלח בדואר בצירוף  הקוד הסודי לכספומט, אותו תצטרכו לגרד על מנת לראותו. לאחר הגירוד חשוב לרשום את הקוד במקום אישי שרק אתם יכולים להגיע אליו ולגרוס / לחתוך לחלקים את הדף עם הקוד.

מזל טוב! מעתה ועלה תוכלו להפקיד ולמשוך כספים מחשבון הבנק שלכם, המורכב ממספר בנק, מספר סניף, ומספר חשבון.

עוד משהו מדהים בחשבון שלכם, זה שאין עמלות עובר ושב (כלומר, אין עמלות על משיכת מזומן, הפקדת משכורת ועוד המון פעולות!) וכל הטוב הזה לפחות עד גיל 18 או עד תום תקופת השירות שלכם.

איך אני מוציא מחשבון בנק את המיטב?

על מנת להוציא מחשבון בנק את המיטב חשוב לעקוב אחרי הפעולות בזמן שהוגדר מראש (נגיד כל מוצאי שבת) ולראות כמה כסף יצא וכמה נכנס.

בהצלחה עם פתיחת החשבון ומאחלים לכם התנהלות כלכלית נכונה.

תוכן עניינים

הפוסטים האחרונים שלנו

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם? נושא בוער בעולם הפיננסי וביחסינו עם כסף הוא עניין התשלומים, אנחנו, כבני נוער בעולם המודרני, פחות נחשפים למושג הזה,

איך עובד שוק ההון ומהן מניות?

במציאות של היום, כאשר המחירים לא מפסיקים לעלות, יוקר המחיה משפיע ומכביד על הקניות שאתם עושים כבני נוער. החל מיציאות עם חברים, שיעורי נהיגה, ואפילו

נגישות