מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם?

נושא בוער בעולם הפיננסי וביחסינו עם כסף הוא עניין התשלומים, אנחנו, כבני נוער בעולם המודרני, פחות נחשפים למושג הזה, שכן חשבונות הבנק האפשריים לניהול כסף מגיל צעיר אלו לרוב חשבונות שלא מאפשרים שימוש באופציה של הפריסה לתשלומים. אך אין מה לעשות, בימינו חשוב מאוד להכיר את המושג, שכן כל הבנקאות המודרנית מבוססת על האפשרות של פריסה לתשלומים (ועל עוד כמה עקרונות בסיס נוספים). אז לאחר שהבנו עד כמה חשובה הבנת המושג בימינו, בואו נתחיל להסביר אותו.

מתן רצה אייפון ומשתכר מהעבודה שלו בכל חודש 1000 ש"ח

למתן יש 2000 ש"ח שחסך עד היום והוא צריך סיוע מההורים שכן יש עכשיו מבצע על האיפון במקום 5000 ש"ח רק 4000 ש"ח ליום אחד.

מתן התחייב בפני הוריו שבכל חודש יתן להם את כל כספי עבודתו על מנת להצליח ולנצל את ההטבה המשמעותית הזו עבורו.

הוריו של מתן נענו להצעה והביאו לו את 2000 השקלים שהיו חסרים לו. מתן הלך לקנות את האייפון בידיעה שיצטרך להחזיר להוריו בכל חודש כסף עד שיחזיר את ה2000 ש"ח שהוריו השלימו לו לצורך הקנייה.

מהסיפו של מתן ניתן ללמוד מספר עקרונות חשובים:

1. פריסת תשלומים על פי יכולת – גם אם נאלצתם לבקש עזרה חיצונית חשוב מאוד לסכם על החזרת תשלומים לפי סכום שבאמת תוכלו לעמוד בו.

2. עדיף להלוות כסף רק כאשר אתם מזהים צורך משמעותי שיש לכם יחד עם הזדמנות יוצאת דופן הכלולה בהנחה או הטבה לרכישת אותו מוצר.

3. בגילאים צעירים עדיף ואף ראוי לשים לב ממי לווים כסף רצוי שהדבר ייעשה מול בן משפחה אדם שרוצה בטובתך כך שפריסת החובות תהיה שקל לשקל (ללא ריבית) וכמובן לא מול גורמים לא מוכרים.

דבר חשוב נוסף, שאותו לא ראיתם בסיפור של מתן, הוא שבמידה ואתם משלמים באשראי התשלומים להם התחייבתם ירדו מחשבון הבנק שלכם ביום קבוע בהתאם להוראת קבע או לימים שקבעתם מול הבנק, יש לקחת את זה בחשבון תמיד וזאת במידה שלחשבונכם נתנו אישור להחזיק כרטיס אשראי – בכרטיס הדירקט/ הדביט עליו דיברנו בבלוג הקודם התשלום יורד ישירות במעמד החיוב מיתרתכם בבנק.

תוכן עניינים

הפוסטים האחרונים שלנו

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם? נושא בוער בעולם הפיננסי וביחסינו עם כסף הוא עניין התשלומים, אנחנו, כבני נוער בעולם המודרני, פחות נחשפים למושג הזה,

איך עובד שוק ההון ומהן מניות?

במציאות של היום, כאשר המחירים לא מפסיקים לעלות, יוקר המחיה משפיע ומכביד על הקניות שאתם עושים כבני נוער. החל מיציאות עם חברים, שיעורי נהיגה, ואפילו

נגישות