איך לדבר על כסף עם ההורים??

כבר מגיל צעיר אתם מבינים יותר בעומק את החשיבות של כסף כמשאב שמאפשר לכם לעשות דברים, ומעצבים את היחס שלכם כלפיו ע"פ הדוגמא האישית שאתם רואים בבית ובסביבה שלכם

לעיתים, ההורים דוחפים אתכם לעבודה מגיל צעיר, ולפעמים ההורים מעדיפים שלא תעבדו ותשקיעו את הזמן שלכם בלימודי בית הספר ובשיעורי בית, כך או כך כולם אוהבים לצאת עם חברים בסוף השבוע, ולשם כך צריך כסף. לפעמים יש בקופה את הכסף ולפעמים אנו צריכים לבקש מאמא או מאבא, אך כמו תמיד, אתם תמצאו את הדרך להשיג את הכסף.

יצא לכם לחשוב על כסף ונותרתם עם שאלות? אתם לא לבד. בכל יום ויום עולות לבני נוער שאלות רבות על כסף: "איך אני מצליח להרוויח הכי הרבה?" / "איך משקיעים?" / "מה אני עושה עם הכסף שלי?".

ההורים שלכם מגדלים אתכם ודואגים לכם, וגם מביאים לכם כסף בזמן שאתם צריכים, ואלו האנשים הנכונים לשאלות שלכם. 

לפעמים קשה לשאול את ההורים שאלות על כסף, אתם לעיתים מפחדים מהתגובות והביקורות שאתם נתונים להן, אך האם יש לכם ממה לפחד בכלל? האם ההורים שלכם יסתכלו עליכם בצורה משונה כשתדברו על כסף או שהם יבינו את הצורך שלכם בשאילה? רוב הסיכויים שההורים שלכם יעריכו את השאלה ובכיף יסבירו לכם לעומק על כסף, אך ברגע שאנחנו מדברים על כסף עם ההורים, חשוב להיות קשובים לדברים שיש להם לומר, וברגע שהם אומרים משהו ואתם לא מסכימים ב100% לא צריך להראות זלזול, אלה לשאול מה הכוונה בדברים, וכך תלמדו ותחכימו בצורה הטובה ביותר.

שאלתי את ההורים שלי וקיבלתי תשובות, מה עכשיו?

אנו ממליצים לחפש את הנושא בגוגל ולהעמיק עוד יותר על מנת להבין אותו בצורה הטובה והמדויקת ביותר, ולאחר מכן לחזור להורים ולדון איתם.

מה אם ההורים שלי לא יקחו אותי ברצינות?


כמו שההורים שלך דואגים לך ומנסים שיהיה לך הכי טוב, כך גם תהיה התשובה שלהם. ההורים שלך רוצים רק בטובתך, אין סיבה שההורים שלך לא יקחו אותך ברצינות ואנו בטוחים שהם ישמחו לשבת איתך ולענות על כל השאלות שיש לך.

אני לא בטוח שלהורים שלי יש תשובות לשאלות האלו, הם לא מבינים בכסף

תנסו לשאול אותם, זה יותר טוב מכלום. אנו בטוחים שגם להם יש הבנה בכסף, כי בכל זאת, הם מגדלים אתכם והם יכולים לתת לכם את התשובות הבסיסיות. ובכל זאת במידה ולא קיבלתם תשובות, אנו ממליצים להקליד בגוגל את השאלות ולמצוא תשובות מעולות מאנשים המבינים בתחום.

בנוסף זכרו לא כל אחד חייב להבין בתחום הכלכלי ולא לכל הורה צריכות להיות כל התשובות לשאלות, גם אם מצאתם תשובות אחרות או פיתחתם דעה בנושא כלכלי מסויים ששונה מההורים שלכם אין סיבה להוכיח אותם על כך, אם הם פתוחים לחשיבה או לשיתוף ספרו להם מהי הדעה שאתם חושבים עליה וקבלו את עצתם ואם לא אין כל צורך לכפות עליהם את דעתכם.

שאלות על כסף זה דבר טבעי לחלוטין, והשאלות האלו תמיד מהדהדות במוח במוקדם או במאוחר, בכל זמן שאתם עם ההורים ואתם רוצים לדבר איתם על כסף, לכו על זה, אל תפספסו את ההזדמנות, ואולי יום אחד אולי תהיו סטיב ג'ובס.

לסיכום, לכל שאלה על כסף מחכה לנו תשובה, והיא יכולה הרבה פעמים להיות אצל ההורים, ןלעיתים במקורות מידע אחרים, הכי חשוב זה לחפש את הידע ולשאול. אנו מקווים שהחכמתם בשעת החינוך הפיננסית ונתראה בבלוג הבא.

תוכן עניינים

הפוסטים האחרונים שלנו

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם? נושא בוער בעולם הפיננסי וביחסינו עם כסף הוא עניין התשלומים, אנחנו, כבני נוער בעולם המודרני, פחות נחשפים למושג הזה,

איך עובד שוק ההון ומהן מניות?

במציאות של היום, כאשר המחירים לא מפסיקים לעלות, יוקר המחיה משפיע ומכביד על הקניות שאתם עושים כבני נוער. החל מיציאות עם חברים, שיעורי נהיגה, ואפילו

נגישות