רישיון נהיגה, שווה או לא שווה?

כבר מגיל 17 חלומם של כל נער ונערה בישראל זה להוציא את הרישיון המיוחל.
יש כמה דברים שחשוב לדעת ואפילו כמה דברים שתוכלו לעשות לפני גיל 17 כדי לקדם את המטרה.

בדקנו את העלות הממוצעת לרישיון נהיגה ומהבדיקות יצא שרישיון נהיגה ממוצע עולה בסביבות ה-5000 שקלים! כן כן קראתם נכון. אז איך בעצם מתנהלים נכון פיננסית בכדי להגיע לזכות לנהוג ברכב על כבישי ישראל?

דבר ראשון שתעשו הוא להבין כמה תקציב אתם מקדישים ללימודי הנהיגה החל משלב התיאוריה, גם אם אתם חושבים שתעברו טסט ראשון תחסכו עוד קצת כדי לגבות את עצמכם למקרה שלא.

דבר שני הוא למצוא עבודה קבועה אשר תכניס לכם כסף באופן קבוע שאיתו תשתמשו בשיעורי הנהיגה שלכם (כמובן עדיפות לעבודה שתכניס לכם הרבה כסף יחסית לגילכם ולניסיון והידע שיש לכם בתחומים השונים).

הדבר השלישי שתעשו הוא למצוא מורה נהיגה טוב מצד אחד, אך מצד שני שלא יקרע לכם את הכיס עם עלויות שיעור הנהיגה, לשלב הזה קוראים "סקר שוק" ואל תוותרו עליו, אתם תופתעו לגלות כמה תוכלו להתמקח ולהוזיל מחירים בזכות זה..

בואו ננסה להדגים התנהלות נכונה: דני חגג יום הולדת 16 בדיוק חודש לפני שהתחיל החופש הגדול, דני ידע שרישיון נהיגה הוא דבר יקר ודורש תהליך פיננסי נכון, אז דני הלך ביום הולדתו ה-16 לקניון הקרוב לביתו ועבר בין כל החנויות על מנת למצוא עבודה. דני מצא עבודה ששם השכר שיקבל הוא 35 שקלים לשעה. דני לא עבד הרבה בשבוע כי רצה גם להנות עם חבריו, אבל הוא גם לא עבד מעט כי הוא ידע שהוא חייב להרוויח כסף בשביל הרישיון המיועד שהוא צריך להתחיל עוד חצי שנה. דני עבד 3 משמרות בשבוע של שמונה שעות ובכך הרוויח בסך הכל בכל החופש 5,800 שקלים. בגיל 16 וחצי דני מצא מורה נהיגה מצויין מאיזור המגורים שלו שייקח לו עלות ממוצעת של 150 שקלים לשיעור. אחרי כל הבזבוזים וחשיבה פיננסית על ההוצאות שהולכות להיות לו בשגרה, בגיל 16 וחצי דני הצליח לשים לעצמו תקציב לרישיון הנהיגה בסך 4,500 שקלים. דני ידע שהוא צריך להרוויח עוד 500 שקלים לרישיון הנהיגה אך לקח בחשבון גם שיצטרך יותר למקרה שייכשל בטסט השני והלאה או למקרה בהם יצטרך עוד שיעורי נהיגה. דני אכן התחיל את לימודי הנהיגה מיד כשהגיע לגיל 16 וחצי ואכן גילה לבסוף כשהוא הוציא את רישיון הנהיגה המיוחל, שהכסף מהתקציב ששם בצד בעיקר מכספי העבודה הקשה השתלמו לו בדיעבד הספיק ואפילו נשאר לו עוד כסף מהתקציב ששם בצד לשיעורי הנהיגה אחרי שהוציא את הרישיון.

מה שלמדנו מהדוגמא  הוא שעם התנהלות פיננסית נכונה, ועם עבודה שלא חייבת להיות קשה ומפרכת ועם שכר גבוה יחסית, מה שחשוב הוא ההתנהלות והיכולת לראות תקלות לא צפויות בדרך ולשים עוד כסף בשביל לא להיות במצב שבו אתה בעיצומם של שיעורי הנהיגה אך נגמר לך הכסף ותצטרך לעשות הפסקה שתוביל לחוסר מגע ממושך עם ההגה והכביש וזה בעצם יחזיר אותך אחורה וייאש אותך מהתהליך הארוך של רישיון הנהיגה.

אז המון הצלחה ונסיעה זהירה ובטוחה!

תוכן עניינים

הפוסטים האחרונים שלנו

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם

מה זה "תשלומים" ולמה משתמשים בהם? נושא בוער בעולם הפיננסי וביחסינו עם כסף הוא עניין התשלומים, אנחנו, כבני נוער בעולם המודרני, פחות נחשפים למושג הזה,

איך עובד שוק ההון ומהן מניות?

במציאות של היום, כאשר המחירים לא מפסיקים לעלות, יוקר המחיה משפיע ומכביד על הקניות שאתם עושים כבני נוער. החל מיציאות עם חברים, שיעורי נהיגה, ואפילו

נגישות